guilanrc Persian Rc فروشگاه مدلشاپ ایران learning telegram
اطلاعیه های انجمن



ولتاژ استاندارد باطريهاي ليتيوم پليمر
زمان کنونی: ۱۳۹۷/۸/۲۹, ۰۸:۵۵ صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
نویسنده: مهدی
آخرین ارسال: مهدی
پاسخ: 3
بازدید: 6571

ارسال پاسخ 
ولتاژ استاندارد باطريهاي ليتيوم پليمر
نویسنده پیام
مهدی
مدير
****
Moderators
آفلاین
ارسال‌ها: 1,504
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۱

اعتبار: 209
سپاس ها 2284
سپاس شده 5603 بار در 1476 ارسال
ارسال: #1
ولتاژ استاندارد باطريهاي ليتيوم پليمر
در اين بخش درباره ولتاژ استاندارد باطري ليتيوم پليمر صحبت ميكنيم .

[تصویر:  1316210116_violent-power2.jpg]

استفاده از باطري هاي ليتيوم پليمر يكي از بهترين راههاي تامين انرژي الكتريكي در مدارات الكتريكي و الكترونيكي است . اين باطري ها در مقايسه با ديگر باطريها داراي مزاياي بسياري هستندو نسبت به ولتاژ و امپر ذخيره شده در خود از اندازه هاي بسيار كوچكتري نيز ساخته ميشوند.
يكي از مشخصات ساختاری اينگونه باتریها اين است که ولتاژ باطري تا تخلیه حداكثر انرژي( آمپر) باتری تقریبا ثابت است به همين جهت براي تشخیص میزان شارژ باتری فقط با استفاده از نمايش دهنده هاي ولتاژ در روشهای معمول تقريباً غیر ممکن است مگر اين كه باطري به زير بار مصرفي رفته و ولتاژ واقعي عملي آن مشخص شود .
اينگونه باطري ها هم در نهايت با كاهش انرژي ذخيره شده روبرو مي شوند و ممكن است شخص استفاده كننده از اين وضعيت تخليه ي ناگهاني انرژي باطري دلسرد شود چون ممكن است منجر به فيل سيستم پروازي
شود به همين جهت بايد از اين باطريها مراقبت نمود تا به مشكلي بر نخورند.( زير نظر داشتن باطري و نگه داري در شرايط و محيط مناسب )
در نمونه فايل pdf زير مداري قرار دارد كه ميتوان توسط آن مقدار باطري در زماني كه در حالت فول شارژ است و در زماني كه به حداقل خود ميرسد اندازه گيري كرد. اين مدار جهت اطلاعا بيشتر از رفتار باطري است و عزيزاني كه به الكترونيك تخصص و اطلاعات كافي دارند به راحتي ميتوانند از آن استفاده كنند .

MAX17043-MAX17044.pdf
نوع فایل .pdf
دفعات دانلود 20
اندازه 352.46 KB



اين مدار بر اساس اي سي MAX17043-MAX17044 راه اندازي و طراحي شده است و نماي شماتيك آن نيز در اينترنت وجود دارد .

گرچه عزيزان مدلر و بعضي از دوستان ممكنه آگاهي كامل به باطري ليتيوم پليمر داشته باشند اما اطمينان كامل به فروشندگان و يا سازندگان باطري ممكنه باعث شود كه بدون اينكه از باطري تست بگيرند و يا آن را مورد سنجش ولتاژ و آمپر يا توان قرار دهند ، مستقيما آن را به مدل متصل كنند و از آن استفاده كنند .
اين مسئله در استفاده از باطري توسط speed control اسپيد كنترل هاي الكترونيكي كه جهت راه اندازي موتور هاي براشلس مورد استفاده قرار ميگيرد كمي متفاوت است چون اين دستگاه ها را ميتوان طوري برنامه ريزي كرد كه به طور تدريجي ولتاژ خروجي را كم كرده و از فشار ناگهاني به باطري تا حدود زيادي كاست .
با توجه به توصيه هايي كه كارخانجات سازنده براي باطري هاي ليتيوم پليمر جهت استفاده در دراز مدت داده اند حتما توصيه كردند كه آن را در مد storage يا مد نگه داري باطري كه ولتاژ هر سل باطري به 3.7 ولت استاندارد رسانده كه در حالت استوريج دستگاههاي بالانسر ولتاژ باطري را به 3.8 ولت تثبيت كرده و آن را حد استاندارد توليد شده ي كارخانه نامگذاري كرده . كم يا ناچيز بودن تخليه ي خود به خودي در اين باطري ها از امتيازاتيست كه اينگونه باطري ها نسبت به باطري هاي از جنس نيكل دارند به همين جهت با حداقل توان انرژي و زير فشار نبودن نگه داري ميشوند.
هر باطري پس از خريد بايد توسط شارژرهاي جنس خوب كه برنامه ريزي سطوح ولتاژ در هرسل توسط بالانسر ها انجام ميشود،شارژ شده و پس از اينكه در حالت فول شارژ به حد استاندارد نهايي شارژ رسيد از آن در مدل استفاده نمود . در اينجا بايد توجه داشته باشيد كه ولتاژ فول شارژ يا بالانس در هر سل 4.2 مي باشد كه توسط نمايشگر دستگاههاي بالانسر نمايش داده ميشود . جهت افزايش طول عمر باطري ليتيوم پليمر فورا پس از شارژ كامل از آن استفاده نكنيد بلكه حداقل دقايقي و يا ساعتي رو به باطري استراحت دهيد و پس از آن از باطري ليتيوم پليمر استفاده كنيد .
پس از 80 درصد استفاده از اينگونه باطري ها آن را از مدار خارج كنيد و يا نسبت به شارژ آن پس از كاهش دماي باطري و رسيدن به دماي محيط اقدام كنيد با اينكه شارژ 100 در صدي اين باطري ها هم ملاك افزايش عمر اين گونه باطري ها نيست فقط بايد به رنج ولتاژ هاي تخليه و شارژ كامل آن توجه زيادي كرد .
نكته : استفاده و جريان كشيدن بالا از باطري در حال نگه داري يا مد استوريج كه ولتاژ نهايي آن 3.7 يا 3.8 با حداقل آمپراژ مي باشد ممكن است باعث كاهش عمر باطري شده و يا به دفعات در مراحل بعدي ايجاد گاز داخلي و يا مقداري باد كردگي ايجاد كند .
كشيدن جريان بالاي ناگهاني از باطري در حال نگهداري شده ميتواند به سلها آسيب بزند و ايجاد گرماي اوليه بر روي سلها كند كه براي باطري فوق العاده مضر است .
موتور هاي الكتريكي هواپيما و موتور هاي الكتريكي هليكوپتر نياز به جريانهاي بالايي دارند و افت توان پروازي در استفاده از باطري هاي نگه داري شده پس از كمتر از دقايقي كاملا نمايان است و به باطري فشار زيادي مي آورد .
در مدلهاي سوختي به خاطر مصرف كمتر جريان از سروو ها اين افت ولتاژ و افت توان زمان بيشتري به ما ميدهد اما باز توصيه ميشود كه باطري هاي خريداري شده را پس از چك و شارژ و سلامت انرژي از آن استفاده كرد .
نگه داري باطري هاي ليتيوم پليمر طبق الگوي مصرفي توليد كنندگان باطري بسيار مهم است و بايد به اين اصول رعايت كرد .
مهدي عطايي 14 اسفند 92



فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   

راديو : kds7ch
برخي پرواز هاي من از ابتداي ارشيو : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-38-39-40
[تصویر:  attachment.php?thumbnail=3344] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=1147] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=558] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=1903] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=2246] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=2886] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=2892]
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ۰۸:۴۱ عصر، توسط مهدی.)
۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ۰۷:۲۱ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط omid ، skyhunter ، guilanrc ، Tiger sport 40 ، L.yas ، محمد جواد
 اعتبار داده شده توسط : skyhunter(+1) ، guilanrc (+1)
hashemi
Unregistered
 
سپاس ها
سپاس شده بار در ارسال
ارسال: #2
RE: ولتاژ استاندارد باطريهاي ليتيوم پليمر
درود
من شنيدم با اين شارژرای اتوماتيك هم ميشه ولتاژ باطری ليتيوم پليمر رو اندازه گيری كرد لطفا اگر راهی داره بفرماييد.
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۰۶:۵۰ عصر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط مهدی ، guilanrc
مهدی
مدير
****
Moderators
آفلاین
ارسال‌ها: 1,504
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۱

اعتبار: 209
سپاس ها 2284
سپاس شده 5603 بار در 1476 ارسال
ارسال: #3
RE: ولتاژ استاندارد باطريهاي ليتيوم پليمر
(۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۰۶:۵۰ عصر)hashemi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درود
من شنيدم با اين شارژرای اتوماتيك هم ميشه ولتاژ باطری ليتيوم پليمر رو اندازه گيری كرد لطفا اگر راهی داره بفرماييد.
سلام جناب هاشمي . بله امكانش هست البته اگه بخواين در نظر بگيريد كه ولتاژ تك تك سلها رو به هنگام شارژ يا بالانس ديد زد هم ميشه از اين دستگاهها استفاده كرد البته اين كار در لحظه ي اول كه باطري جريان بالايي ميكشه ،‌هم به ولتاژ ها و هم به مقدار آمپري كه دستگاه به باطري جهت شارژ ميده دسترسي داشت .
يه راه ديگه هم براي تست باطري ليپو ميشه ازش استفاده كرد كه پيشنهاد نميدم و اگه بتونيد با دقت و توجه بيشتر بهش نگاه كنيد ميتونيد باطري رو زير بار مجازي كه توسط بالاسر شارژرتون ايجاد ميكنه براي دقايقي زير نظر بگيريد .
استفاده از مد ديسيشارژ discharge براي باطري هاي ليتيوم پليمر
اگر به مشخصات باطري ها دقت كنيم ميبينيم كه باطري به هيچ وجه نبايد زير ولتاژ 3 ولت بره وگرنه به راحتي خراب ميشه و براي اطمينان از اين عمل هم استاندارد بهتر اين كار رو 3.2 ولت نهايتا در نظر بگيريم ميشه روي باطري كار كرد . رفتن ولتاژ به زير 3.7 ولت ميتونه زنگ خطري براي باطري باشه و اين ولتاژ تا 3.4 هم برسه ميشه دوباره اون رو شارژ كرد اما بايد ببينيم كه چند آمپر در اين لحظه ي تخليه ي ولتاژ از باطري كشيده شده كه به اين مرحله رسيده و كشيدن جريان بالاتر از باطري در زماني كه حدود 20 درصد انرژي باقيمانده خود رسيده به باطري فشار مياره .
دستگاه بالانسر رو در مد discharge قرار دهيد و به تعداد سل باطري رو انتخاب كنيد . توجه كنيد كه در مد discharge دستگاه به ازاي هر سل 3 ولت محاسبه ميكنه كه اين مقدار كمتر از 3.4 يا 3.2 ولته و در باطري هاي 2 سل برابر با 6 ولت و در باطري هاي 3 سل برابر با 9 ولت كه حد استانه خطر براي باطري هاي ليتيوم پليمر است .
اين مقاديري كه نوشته شده جهت رسيدن در مد تخليه باطري به اين مرز هستش ولي باطري در لحظه هاي اول در حال تخليه شدنه ،فوراً به اين مقادير نميرسه و با توجه به c تخليه باطري ،زمان زيادي لازمه كه يك باطري ليتيوم پليمر از 0.5 آمپر گرفته تا 1 آمپر تخليه ولتاژ اصلي خودش رو از دست بده و به مقادير 3 ولت براي هر سل برسه و از اين امتياز باطري ميشود جهت تست هر سل ليپو و ولتاژ هر باطري استفاده كرد .
مقدار باري كه به ازاي آمپر مجازي ميخواهيد ازش كم كنيد انتخاب ميكنيد مثلا يك دهم تا نيم آمپر تخليه براي هر سل و يا 1 آمپر تخليه ولي بايد دقت كنيد كه هر سل به كمتر از 3.4 ولت نرسيده باشه در غير اينصورت سريعا در يكي از مد هاي دلخواه مربوطه اون رو براي شارژ قرار دهيد . با اين روش هم ميشه از بالانسر شارژر به عنوان باز مجازي و تخليه ي كم به ولتاژ اصلي هر سل رسيد و حتي رفتار سلي از سلها رو بيشتر زير نظر گرفت .
باز هم ميگم دقت كنيد رفتن ولتاژ زير اعداد گفته شده ميتونه به باطري ليتوم شما لطمه بزنه و با توجه به اين اصول ميشه با اين گونه باطريها كنار اومد .

راديو : kds7ch
برخي پرواز هاي من از ابتداي ارشيو : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
-38-39-40
[تصویر:  attachment.php?thumbnail=3344] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=1147] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=558] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=1903] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=2246] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=2886] [تصویر:  attachment.php?thumbnail=2892]
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ۱۱:۵۲ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط guilanrc ، محمد جواد
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: